میهن داکیومنت بزرگترین مرجع و مرکز دانلود پایان نامه (متن کامل فرمت ورد) فروش پایان نامه - خرید پایان نامه (کاردانی ، کارشناسی)همه رشته ها
حقوق اقتصاد مدیریت روانشناسی ریاضی تربیت بدنی کامپیوتر نرم افزار و سخت افزار عمران معماری برق صنایع غذایی علوم اجتماعی هنر علوم سیاسی فیزیک مکانیک حسابداری

تبلیغات کلیکی - افزایش رتبه گوگل

اگهی رایگان

دانلود آشنایی با فلش


کد محصول : 10001613 نوع فایل : word تعداد صفحات : 41 صفحه قیمت محصول : 5000 تومان تعداد بازدید 959

فهرست مطالب و صفحات نخست


 آشنایی با فلش

فهرست مطالب
1-مقدمه
2-اشنايي با عناصر فلش
1-2-صحنه فلش
2-2-خط زمان
3-2-اشنايي با فريمها
4-2-لايه ها
5-2-جعبه ابزار
6-2-اشنايي با پانلها
3-پويا نما سازي
1-3-انواع ميانگذاري
4-توليد نمادهاواستفاده از كتابخانه
1-4-نمادها
2-4-تفاوت نمادها با ابجكت‌هاي معمولي
3-4-انواع نمادها
4-4-ساخت نمادها
5-4-دستيابي مجدد به نمادها
5-صداگذاري
1-5-وارد كردن صدا
2-5-افزودن صدا
3-5-همگام سازي صداها
6-انتشار فيلمهاي فلش
Action Script7-مفاهيم 
 
مقدمه 

اگر قصد داريد يك سايت وب داشته باشيد به احتمال زياد مشتاق هستيد كه مردم به ديدن ان بيايند. براي ازرسيدن به اين مقصود سايت شما بايد جاذبه داشته باشد. فلش ماكرومديا يك ابزار خيلي پر طرفدار  براي ايجاد سايتهاي پر جاذبه و پويا ميباشد. با فلش ميتوان به سايت وب پويا نمايي  (انيميشن)وتعامل بخشيدو ديگران را علاقمند به ديدار مجدد ان نمود. البته براي توليد همه اين محتواي زيبا وجالب بايد  استفاده از  فلش را بياموزيد تا بتوانيد ان را در سايت وب قرار دهيدفلش باتوسل  به فرايندي به نام ميانگذاري متحرك سازي را اسان ميكند.در اصل شما در اين به فلش ميگوييد كه در كجا متحرك سازي را شروع كند و در كجا ان را خاتمه دهد.پس از انجام اين مرحله فلش به طور خودكار همه فريم‌هاي مابين را توليد مي‌كند.
 
 اشنايي با عناصر فلش
                                              
همانند اكثر برنامه هايي كه در رايانه استفاده ميكنيد فلش نيز داراي عناصر اساسي ميباشد كه به شما اجازه ميدهد تا از ان براي امور طراحي استفاده كنيد.
 
صحنه فلش                                                                                  
صحنه ناحيه اي است كه فيلمهاي فلش در ان ساخته ميشود.صحنه فلش بخش عظيمي از ميانه پنجره فلش را در بر ميگيرد.اگر فيلم اجرا شود هر انچه در صحنه بوده است در فيلم ديده خواهد شد. صحنه به صورت پيش فرض داراي 550 پيكسل در عرض و 400 پيكسل در ارتفاع است.صحنه به وسيله يك
ناحيه خاكستري به نام فضاي كار احاطه شده است.ابجكتهايي كه در اين فضا باشند اما در منطقه صحنه نباشند در فيلم ظاهر نخواهند شد مگر انكه به داخل صحنه منتقل شوند. با استفاده از نوار وضعيت واقع در زير صحنه و يا منوي(         ) ميتوانيد بزرگنمايي را كنترل كنيد و صحنه را كوچك و بزرگ كنيد.                                                           
 (Time line) خط زمان

خط زمان عنصري از فلش است كه رويدادها را هنگام اجراي فيلم كنترل ميكند.
اين اجزاي مهم را ميتوان به اختصار به صورت زير توصيف كرد:                                                          
به فريمهاي مختلف ميتوان محتواي            playhead كردن drag :با Playhead
انها را مشاهده كرد.                                                                                    
اينها راهنماي شما  براي كار كردن با خط زمان هستندو شما را قادر ميسازند  :Frame numbers
تا ابجكتها را در فريم صحيح قرار دهيد.

                    (options) با اين عنصر شما ميتوانيد به تعدادي از گزينه ها: menu Timeline                                                                                                                                                  دسترسي پيدا كنيد ودرانجا تنظيمات مربوط به نماي خط زمان را انتخاب كنيد.                        
 
نما و ديد فعلي خط زمان را چنان جابه جا ميكند كه فريم جاري و فعلي          :Center farme
در مركز ناحيه قابل ديد خط زمان قرار گيرد    .
                                                      
چند فريم قبلي و بعدي فريم جاري رابا استفاده ازحالتهاي سايه دارخفيف:Onion skin view
ابجكتهادرصحنه نمايش ميدهد تا بتوان ترتيب و توالي متحرك سازي (انيميشن) را مشاهده وحس كرد.

اين نيز يك ديد پوست پيازي از چند فريم را نمايش ميدهد اما    :Onion skin outline view
به جاي ابجكتهاي پر از طرحهاي قاب سيمي استفاده ميكند                                                                                                                                                                                        
                  به شما امكان  ميدهد كه متحرك سازي را در چند فريم:Edit fram multiple                                                                                  ويرايش كنيد.
:منويي را ظاهر ميكند كه با ان ميتوانيد تعداد  فريمهاي دلخواه خود را  Modify onion marker
جهت نمايش انتخاب كنيد.                                                                         
                                                                                                      
شماره فريمي را كه در حال حاضر انتخاب شده است نشان ميدهد. Current frames

 تعداد فريمهايي را كه در هر ثانيه در فيلم نمايش داده ميشود نشان ميدهد.: :Frame rate

 Play back time    زمان سپري شده از لحظه اجراي فريم حاضر را بر حسب ثانيه نشان ميدهد          
ميتوان با انها فريمها و لايه هايي را كه لحظه حاضر نمايش داده                     :Scroll bars     

نميشوند مشاهده كرد.                                                                                                             

اشنايي با فريمها                                                                                
هر فريم نشانگر نما و ديدي از فيلم در يك لحظه زماني در حين اجراي ان است. اگر از تنظيمات پيش فرض
كه12 فريم در ثانيه استفاده كنيد هر فريم معمولا به مدت (12/1)  ثانيه قبل از رفتن به فريم بعدي ظاهر
خواهد شد.                             

انواع فريمها                                                                          
فلش تنها 2 نوع فريم دارد:فريمهاي معمولي وفريمهاي كليدي.تفاوتهاو شباهتهاي اين 2 به سهولت قابل
فهم است:                                                                                         
                         
در حين اجرا همه فريمها به مدت يكسان اجرا ميشوند.:1
تنها به فريمهاي كليدي مي توانيد اقلامي اضافه كنيد.:2
3:تنها فلش ميتواند به فريم معمولي اقلامي اضافه كند.

(layers)لايه ها   

لايه ها مانند پوششهاي شفاهي هستند كه بر روي صحنه كشيده شده اند.انها موجب ميشوند كه ابجكتها
مستقل از ابجكتهاي لايه هاي ديگر عمل كنند.

حال نظري مي اندازيم به هر كدام از قسمتهاي اين ناحيه:
اسامي لايه ها ميباشند.:layer name

با كليك كردن روي اين دگمه ميتوان لايه جديدي اضافه كرد.:Add a layer

با اين دكمه ميتوان لايه راهنمابوجوداورد.ابجكتهاي موجوددر:Add a motion guide layer
لايه راهنماپس از نشر فيلم ديده نميشوند.

به شما كمك ميكند كه براي سازمان دهي لايه ها پوشه هاي جديدي اضافه كنيد :Add layer folder

ميتواند لايه جاري انتخاب شده و ابجكتهاي موجود در ان را حذف كند.:Delete a layer

) ميكند  toggle   : كليك كردن ان قابل رويت بودن  لايه ها را( Show or hide layer                                                                  

: براي قفل كردن لايه ها و جلوگيري از هر نوع Lock or unlock layer
تغييري اين ستون را كليك كنيد.
             (wire frame)اين ستون براي نمايش ابجكتها به صورت:Show layer as outline  طرح قاب سيمي به كار ميرود نه به صورت ابجكت پر.در صورتي كه بخواهيد نحوه ارتباط لايه ها           را با هم  ببينيد اين لايه ابزار مفيدي است.
  
افزودن لايه ها

لايه ها را در هر موقع مي توان به خط زمان افزود.براي وارد كردن لايه ها ميتوان از منوي فلش كمك
يك لايه جديدرادرست در بالاي لايه موجود و فعلي اضافه ميكند. (insert/layer)گرفت.فرمان
 در گوشه چپ ـ پايين خط زمان راه ساده تري مي باشد insert layer   كليك كردن دكمه

نام گذاري لايه ها
پس از افزودن لايه ها به خط زمان فلش به صورت خودكار انرا به صورت غير مسمي (لايه1)( لايه2)و.....نام گذاري ميكند. هر چند نيازي  نيست كه لايه ها را دوباره نام گذاري كنيد اما چون اسامي پيش فرض هيچ نشاني از اهداف يا وظايف يك لايه در خود ندارند براي معني دار و مسمي كردن اسم لايه ها ميتوانيدنام مورد نظر خود را به انها نسبت دهيد.

افزودن ابجكتها به لايه ها

)وظايف خاص guide)و راهنما(maskدر فلش سه نوع لايه وجود دارد.از بين اينها لايه هاي ماسك( 
خود  را دارند. اما از لايه هاي معمولي ميتوانيد براي هر منظوري استفاده كنيد
 
(Drawing Layers)استفاده از لايه هاي ترسيمي

اين لايه ها كاملا معمولي هستند. در ضمن كار توليد فيلمهاي فلش  به اين نتيجه ميرسيد كه براي همه
ابجكتهايي كه مايليد مستقل از هم كار كنند لايه هاي مجزا در نظر بگيريد.يكي از دلايل اين كار تر كيب اين ابجكتها توسط فلش است كه به صورت خودكار انجام ميگيرد.


 (mask)استفاده از لايه هاي ماسك 

اين لايه يكي از دو نوع لايه خاص موجود در فلش ميباشد كه ميتوانيد انها را ايجاد كنيد.لايه ماسك مانند

يك پنجره به طرف لايه ديگر عمل ميكند.هنگامي كه فيلم اجرا ميشود اين لايه ميزان قابل ديد لايه زيري  را كنترل ميكند.(masked) وماسك شده
 
Guideاستفاده از لايه هاي راهنما
 
اين لايه دومين لايه مخصوص است.اين لايه در مواقعي كه دوست نداريد حركت در يك مسير مستقيم باشدرا تعيين ميكند.    (motiontween)مسير ميانگذاري

در صورتي كه از اين لايه استفاده نشود انيميشن هميشه يك مسير مستقيم ( از موقعيت ابجكت در فريم

كليدي اوليه تا موقعيت ان در فريم كليدي نهايي) را طي خواهد كرد.

جعبه ابزار

فلش حاوي ابزار هايي است كه شما براي ترسيم و انتخاب  :   ((جعبه ابزار tool box
به انها نياز داريد.در اينجا به صورت مشروح تر توجه شما را به ان معطوف مي كنم.

loot  worrA( پيكانه) از اين ابزار براي انتخاب ابجكتها استفاده كنيد.

از اين ابزار براي رسم خط استفاده مي شود.در هنگام رسم  خطوط   (خط )Line tool
ان را كاملا افقي يا عمودي يا با زاويه 45رسم كرد.  (SHIFT)ميتوان با فشردن

(قلم) ازقلم براي رسم خطوط خميده استفاده ميشود.با قلم ميتوانيدمنحنيهاي بزيه رسم كنيد.    Pen

( بيضي): جهت ترسيم ابجكت بيضوي به كار ميروداگر هنگام استفاده از ان كليد( TFIHS) Oval
فشرده نگه داريد ميتوانيد دايره كامل رسم كنيد. را

مداد) از اين ابزار براي رسم نقطه ها و خطوطي كه مسير ناهنوار دارند استفاده ميشود. )Pencil tool

  براي تغيير و اصلاح ابجكتها به كار مي رود.Free transfer tool

(جوهر دان)  براي افزودن و اصلاح رنگ يك خط استفاده ميشود.Ink bottle tool

( قطره چكان) براي انتقال رنگ يك ابجكت به ابجكتهاي ديگر  استفاده ميشود.Eyedroper tool

  كردن صحنه به اطراف استفاده ميشود.drag(دست) براي Hand tool

استفاده         (رنگخط) براي باز كردن مسطوره انتخاب گر رنگ  خط محيطي Stroke Color

انتخاب كنيد Strokes ) دلخواه خود را براي رسم خطوط محيطي  كنيد تا رنگ

(رنگ پر كننده) براي باز كردن مسطوره انتخاب گر رنگ پر كننده استفاده كنيد. Fill color

(رنگهاي پيش فرض)با كليك كردن روي اين ايكون رنگ خطوط محيطي را Default colors

به سياه و رنگپركننده را به سفيد تنظيم كنيد
 
را به حالت بي رنگ تبديل ميكند.stroke    يا filll(بي رنگ)رنگ  No color

هستند (optional(مسطوره گزينه ها) اكثر ابزارهاداراي تنظيمات سليقه اي( Option pans

كه در قسمت جعبه ابزار قرار دارند.

انتخاب فرعي) براي اصلاح و تغيير خطوطي كه توسط ابزار قلم رسم شده اند.)Subselect tool

(متن) براي اضافه كردن يك كادر متني به كار ميرود.Text tool

(مستطيل)براي رسم مستطيل ميباشد.Rectangle tool

قلم مو) با اين ابزار خطوط قلم مويي دستي رسم كنيد.)Brush tool

براي پاك كردن مناطق ترسيم شده.    (پاك كن)Eraser tool

 را انتخابكنيد ياكليد Edit/Undoتوجه:اگر متوجه شديدعملي رابه اشتباه انجام داديد ازمنوي       فشاردهيد. را CTRL-Z.     

اشنايي با پانل ها

پانل در واقع همان چيزي است كه به پنجره گفتگوي غير وابسته معروف شده است.

  انتخاب و باز كنيد.Window شما ميتوانيد پانلها را از منوي 

انواع پانل

):Align panel  پانل انطباق((1     
ابجكتها درصحنه فلش به كار ميرود.        (spacing)براي كنترل اندازه وتوزيع ومطابقت وفضاگذاري

(2 پانل ميكسر رنگ (Color Mixer)
از اين پانل براي ايجاد رنگهاي اختصاصي و سليقه اي  خود براي استفاده در پر كننده ها و خطوط محيطي
ميتوانيد بهره ببريد

:(Color Swatches Panelپانل نمونه هاي رنگي(( 3
از اين پانل براي انتخاب رنگها و نيز پالت رنگي كه در فيلم قلش خود استفاده خواهيد كرد استفاده ميشود.

اين پانل اطلاعات مفيدي رادر باره يك ابجكت انتخابي دراختيار شما :(Info Panelپانل اطلاعات((4
قرار ميدهد.

با استفاده از اين پانل ميتوان يكي از صحنه ها را به عنوان صحنه فعال انتخاب كرد و:Scenceپانل( )5
 صحنه هاي جديد را اضافه و يا حذف نمود.

:(Actions Panel پانل اكشن ها ((6
 به فريمهاي خط زمان يا به ابجكتها به كار ميرود.ActionScriptاين پانل براي افزودن كد
زبان برنامه نويسي است كه براي اتوماتيك كردن اكشنها در فلش طراحي شده ActionScript است.

 :(Properties Panel پانل خصوصيات((7
اين پانل به شما اجازه ميدهد كه خصوصيات مورد نياز خود را در ان مشخص كنيد.

 
پويانماسازي(انيميشن)

پويانماسازي در واقع شاخص ترين ويژگي فلش ميباشد. اگر اين قابليت در فلش كنار گذاشته شود باز هم
يك برنامه ترسيم برداري نسبتا قابلي دراختيار خواهيم داشت ولي به اندازه يك برنامه با توانايي انيميشن
محبوبيت نخواهد داشت.

انيميشن حداقل تا انجا كه به فلش مربوط است عبارت است از فرايند نمايش دادن ابجكتها به صورتي كه با
يكنواختي و پيوستگي درحال جابه جايي باشند.اين كار به اين ترتيب عملي ميشود كه يك سري تصويرهاي
ساكن در معرض ديد ناظر قرار داده شود كه در ان هر تصوير تنها اندكي با تصوير قبل از خود تفاوت دارد.وهركدام اين تصاوير فقط به مدت كوتاهي نشان داده ميشوندكل اين فرايند از ان ويژگي بينايي ما استفاده ميكند كه ما به واسطه ان تصاوير مجزا از هم را تا وقتي كه به حد كافي سريع نمايش داده شوند بصورت يك حركت پيوسته درك ميكنيم.هنگامي كه ميخواهيد با فلش  يك سكانس  متحرك و پويا نما خلق كنيد كافي است كه تنها بخشي از ان را انجام دهيد.فلش دراينجا به عنوان دستيار و همكارشما عمل ميكند.شما فقط تصوير اوليه و نهايي انيميشن را توليد ميكنيد. هر چيزي بين ان دو را فلش تكميل ميكند.


انواع ميانگذاري 

فلش داراي دو نوع ميانگذاري است كه هر دو براي توليد انيميشن به كار ميرود                  

 حركتي(1
 تبديلي(2

ميانگذ اري حركتي   ( Motion Tween) 
ميانگذاري حركتي اكثرا براي جابه جا كردن ابجكتها از نقطه اي به نقطه ديگر در صحنه به كار ميرود.
اما فقط به اين مورد محدود نيست.از ميانگذاري حركتي براي انجام عمليات زير نيز استفاده ميشود:

(1 تغيير وضعيت
2)تغيير اندازه
3)دوران دادن ابجكتها
4)مورب سازي ابجكتها
5)تغيير رنگ
6)كنترل عدد الفا
 
 
ميانگذ اري حركتي براي ابجكتهاي خاص كه در زير امده اند كاربرد دارد:

1)ابجكتهاي گروه بندي شده
2)نمونه هاي نمادي
3)TYPE

ميانگذ اري هاي تبديلي(Shape Tween)
 در اين ميانگذاري ميتوان شكل ابجكت و رنگ ابجكت را  تغيير داد.
                                                 
رسم يگ ابجكت براي ميانگذ اري حركتي

براي رسم ابجكت جهت ميانگذاري حركتي مراحل زير را اجرا كنيد:

1)يك فيلم خالي و جديد فلش باز كنيد.
2)از ابزارهاي مورد علاقه خود جهت رسم ابجكت استفاده كنيد.

اماده كردن ابجكت براي ميانگذ اري حركتي
                     
1)با كليك كردن ابزار پيكانه ان را انتخاب كنيد.
2) با drag كردن يك كادر دور ابجكت همه اجزاي انرا انتخاب كنيد.

3)براي گروه بندي ابجكت دستور Modify/ Group را اجرا كنيد.

اماده كردن خط زمان براي ميانگذ اري حركتي

پس از رسم ابجكت و گروه بندي ان حال براي اماده كردن خط زمان به مراحل زيرين عمل كنيد:

1)تعيين كنيد انيميشن مورد نظر چه مدت بايد اجرا شود.

2)فريم انتخابي را كليك كنيد اين فريم,فريم كليدي پاياني فيلم شما خواهد بود.

3)با انتخاب دستور Insert / Keyframe يك فريم كليدي در فريم انتخابي وارد كنيد.
 
اعمال ميانگذاري حركتي

به ترتيب زير عمل كنيد:
1)در حاليكه فريم كليدي نهايي را انتخاب كرده ايد, ابجكت را به محلي دلخواه در انتهاي انيميشن
منتقل كنيد.
2)براي تعيين  مجموعه فريمهايي كه انيميشن در انجا ظاهر خواهد شد, ان دسته از فريمها را كه در بين
فريمهاي اغازين  وپاياني هستند كليك كنيد

3)براي افزودن ميانگذاري حركتي به خط زمان, فرمان زير را انتخاب كنيد:
Insert/ Creat Motion Tween.
 
(4با فرمان Control/Test Movei   فيلم خود را تست كنيد.

ايجاد ميانگذ اري هاي تبد يلي

    درست مانند ميانگذاري حركتي در اينجا  بايد كار را با رسم ابجكت مورد نظر براي انيميشن
شروع كرد . ميانگذاري هاي تبديلي تنها با ابجكتهاي گروه بندي نشده كار ميكنند                                                                                                                        
        .

اماده سازي خط زمان براي ميانگذاري تبديلي                        

پس از رسم شكل اوليه بايد يك فريم كليدي خالي براي رسم شكل نهايي با دستور زير اضافه        
                                                       Insert / Blank Keyframe:كرد
پس از اضافه كردن فريم خالي  به كار رسم شكل مورد نظر در انتهاي ميانگذاري ادامه دهيد. 
       

اعمال ميانگذ اري شكلي                                                

بعد از انكه شكل اوليه و نهايي را رسم كرديد و فريمهاي كليدي لازم را  به خط زمان اضافه كرديد

                                                      خط زمان را در منطقه فريمهاي مياني كليد كنيد(1
                        پانل خصوصيات را باز كنيد.Window / Propertiesبا فرمان  (2 
                                      را انتخاب كنيد. Shape ,Tween از كادر فهرست كشويي (3
 با فرمان فيلم خود را كنترل كنيد.                                  Control / Test Movei(4
 
توليد نمادها و استفاده از كتابخانه
نماد ها                                                                                    
  نمادها يا سمبولها ابجكتهايي هستند كه براي استفاده در فيلمهاي فلش تولبد ميشوند.                           

تفاوت نماد ها با  ابجكتهاي معمولي:                           
نمادها قابل استفاده مجدد هستند.                                                        (1
در پرونده فيلم منتشر شده فقط يك كپي از نماد ذخيره ميشود.                                      (2
هر تغييري كه به كپي ذخيره شده ان نماد اعمال شود بر تمام نمونه هاي ان نماد تاثير خواهد گذاشت. (3
نمادها را ميتوان در يك كتابخانه ذخيره كرد                                                              (4

انو اع نماد                                                                   
نمادهاي فلش سه نوع هستند:                                                                            
نمادهاي تصويري                                                                             (1
نمادهاي دكمه اي                                                                               (2
كليپهاي فيلم                                                                                  (3

نماد هاي تصويري                                                                        
نمادهاي تصويري عبارتند از ابجكتهاي تصويري توليدي توسط شماو نقشهاي بيتي خارجي يا                      
انيميشن هايي كه به خط زمان اصلي فيلم گره خورده اند.                                                  

نماد هاي دگمه اي                                                                       
نمادهاي دگمه اي نوع خاصي از نمادها هستند كه در ذات خود تواناييهاي تعاملي دارند.
از نمونه هاي نمادهاي دكمه اي ميتوان براي ايجاد دگمه هايي استفاده كرد كه كاربران با
كليك انها با فيلم به تعامل بپردازند.

چهار فريم خط زمان نماد دگمه اي

ميدهد كه در حالت تعامل با موس نيست. اين ظاهر  :اين فريم حالتي از دگمه را نشان UP(1
معمولي و پيش فرض دگمه ميباشد و اماده پذيرش تعامل است.
 حالتي است كه  نشانه رو موس در روي ان قرار گرفته ولي تنوز كليك نشده.:Over(2
حالتي است كه كاربر در حالي كه نشانه رو موس را روي دگمه قرار داده دگمه را  :Down(3
نيز به سمت پايين فشار دهد.
اين حالت ناحيه اي را تعريف ميكند كه به كليك موس حساسيت دارد.:Hit(4
 
كليپ هاي فيلم
نمادهاي كليپي اساسا عبارتند از فيلمهايي در درون يك فيلم.اينها معمولا اجزاي كوچكي از
انيميشن ميباشند كه ميتوان به عنوان قطعات كوچك و مستقل انيميشني به يك فيلم ديگر
انتقال داد. نمادهاي كليپي داراي خط زمان خاص و مستقل هستند كه ميتوان انرا از خط
زمان اصلي كنترل كرد.ولي در هر صورت مستقل است.

ساخت نمادها
 ساخت نمادهاي تصويري

Create New symbol  پنجره گفتگوي Insert / New symbolبا دستور (a
را باز كنيد.
را باز كنيدGraphic دگمه گزينه  (b
  يك اسم براي نماد وارد كنيدNameبه صورت سليقه اي در كادر متن (c
  را كليك كنيد.Ok براي وارد شدن به مد ويرايش  نماد (d
از ابزار هاي جعبه ابزار براي رسم كردن ابجكت مورد نظر به عنوان نماد استفاده كنيد.(e
  دورتادور ابجكت يك كادر رسم كنيد.Arrowبا ابزار (f
  در بالاي صحنه ببنديدScene1مد ويرايش نماد را با كليك كردن (g

ساخت نمادهاي دگمه اي

  را انتخاب كنيد.Insert /New Symbol فرمان (1
 را انتخاب كنيد. Button دكمه گزينه (2
 يك اسم براي نماد وارد كنيد.Nameدر كادر متني (3
 را فشار دهيد.Ok(4
 را رسم كنيد.ولي به نماد هيچ متني اضافه نكنيد.Up با ابزارهاي رسم شكل مربوط به فر يم(5
 را درخط زمان كليك كنيد. تاشكل مربوط به اين حالت را براي نمادرسم كنيد.Overفريم (6
   اضافه كنيد.Over يك فريم كليدي به فريم Insert / keyfarmeبا دستور (7
 يك رنگ ديگر براي پر كننده انتخاب كنيد.  fillبه وسيله انتخاب گر رنگ  (8
   اضافه كنيد.Downيك فريم كليدي به فريم (9
  جديد  انتخاب كنيد.fill يك رنگ (10
 يك فريم كليدي اضافه كنيد.Hitبه فريم (11
 نام  واقع در بالاي صحنه را كليك كنيد و مد ويرايش نماد را ببنديد.(12

ساخت نمادهاي كليپ فيلم
Creat New Symbol پنجره گفتگويInsert / New Symbolبوسيله فرمان  (1
رابازكنيد
 را كليك كنيد. Movie Clip دكمه مربوط به گزينه (2
  يك اسم براي نماد وارد كنيد.Name در كادر متن (3
را كليك كنيد. Ok حالا (4
 ابجكت مورد نظر جهت متحرك سازي را رسم كنيد.(5
 به كمك تكنيك هاي اموخته انيميشن ايجاد كنيد.(6
 كليك كنيد.Scene1اسم  (7

دستيابي مجدد به نماد ها
براي باز كردن نمادها جهت ويرايش به مراحل زير عمل كنيد:
 را انتخاب كنيد.Window /Libraryفرمان (1
يكي از نمادها را كليك نموده و در قسمت بالايي پنجره كتابخانه ان را مشاهده كنيد.  (2
 را Edit براي ويرايش يك نماد روي نام ان كليك راست كرده از منوي گشودني (3
را انتخاب كنيد.
تغييرات مورد نظررا به نماد اعمال كنيد.(4
 كنيد.dragيكي از نمادها را به صحنه (5

صدا گذاري
ضميمه كردن اصوات به فيم بيش از هر چيز ديگر تاثير زيدي در اندازه پرونده ميگذارد.
 كردن فيلم شما طولاني شود.download و به تبع ان ممكن است مدت زمان لازم براي  

وارد كردن صدا از منابع خارجي
براي استفاداه از صدا در فيلمهاي فلش  بايد انرا از خارج وارد كنيد.
مراحل زير بايد طي شود:
 را باز كنيد.Import پنجره گفتگوي File /Importبا اجراي فرمان (1
 File of Type فرمت پرونده صوتي مورد نظر را با  استفاده از فهرست (2
انتخاب كنيد. اگر به فرمت پرونده صوتي اطمينان نداريد از فهرست مزبور گزينه
را انتخاب كنيد.All Sound Formats
پرونده مورد نظر خود براي وارد كردن را انتخاب كنيد. (3
  را كليك نموده و پرونده را باز كنيد.Openدگمه (4
پس از وارد كردن پرونده هاي صوتي به فلش انها به طور مستقيم در كتابخانه قرار داده
ميشوند.


افزودن صدابه فريمها
اگر ميخواهيد صدا در نقطه اي خاص در فيلم شروع شود بايد انرا در فريمهاي خط زمان وارد
  كنيد.
براي افزودن صدا به يك لايه خط زمان به مراحل زير عمل كنيد:
ابتدا صدا را وارد فلش كنيد.(1
  يك لايه جديد به خط زمان اضافه كنيد.Insert /Layerبا فرمان  (2
 باز كنيد.Window / Libraryپنجره كتابخانه را با (3
 كنيد.فلشdragدر حالي كه لايه صوتي را انتخاب كرده ايد صدا را به داخل صحنه (4
صدا را به لايه انتخابي خواهد افزود.

افزودن صدا به دگمه ها
براي افزودن صدا به يك دگمه مراحل زير را طي كنيد:
نماد دگمه اي دلخواه خود را ايجاد كنيد.(1
صداي مورد نظر خود را وارد كنيد .از صداهاي موجود در كتابخانه عمومي صدا ها نيز(2
ميتوانيد استفاده كنيد.براي اين منظور از دستور زير استفاده كنيد:
Window /Common Libraries / Sounds

پنجره كتابخانه را با دستور باز كنيد.Window /Library(3
 را انتخاب كنيد.Edit نماد دگمه اي را كليك راست كرده و از منوي گشودني (4
 بگذاريد.sound يك لايه جديد اضافه كنيد. و نام انرا Insert / Layerبا فرمان (5
 را كليك كنيد.sound در لايه  Downفريم (6
 اضافه كنيد.Down  يك فريم كليدي به فريم Insert /Keyframeبا انتخاب (7
را انتخاب كرده ايد پرونده صوتي را كه  soundدر لايه Down در حالي كه فريم (8
خواهدDown كنيد.اين موحب قرار گرفتن صدا در فريم dragمد نظر داريد به صحنه
شد.
 را كليك كنيد.scene1در بالاي صحنه نام (9

همگام سازي صداها
به فرايند تعيين زمان اجراي صداها در فيلم فلش همگام سازي صداها گفته ميشود.
كنيد.Properties  براي كنترل گزينه هاي همگام سازي از پانل
 قابل تنظيم ميباشند.Syncگزينه هاي همگام سازي با استفاده از فهرست كشويي 
چهار گزينه همگام سازي عبارتند از:
(رويداد)Event
(شروع)Start
(توقف)Stop
(همگام)Stream

صداهاي رويد ادي
اينها صداهايي هستند كه هنگام رخ دادن يك رويداد مشخص اجرا ميشوند.
پس از اجراي صداي رويدادي اجراي ان تا انتها ادامه مي يابد. يعني حتي تا انتهاي فيلم
ميتواند ادامه پيدا كند.

Start و Stopگزينه هاي
 خيلي شبيه به صداي رويدادي كار ميكند.به جز انكه اين گزينه هميشه يك نمونهstart گزينه
جديد صوتي را شروع ميكند. اين گزينه ميتواند منحر به دو يا چند كپي صوت در حال اجراي
همزمان گردد.

(Streaming) صداهاي همگام
اين صداها با خط زمان همگام ميباشند بطوريكه هر دو به اتفاق هم كار ميكنند. اگر انيميشن
متوقف گردد اجراي هر گونه صداي همگام وابسته به خط زمان نيز متوقف ميشود.
اين به ان معني است كه مدت زمان اجراي صداي همگام بوسيله خط زمان كنترل ميگردد.و صدا
در لحظه اي كه به انتهاي فريمهاي خود ميرسد  از اجرا شدن باز مي ايستد.حتي اگر پرونده صوتي
تماما اجرا نشده باشد.
 


منابع :


 
طراحی سایت : سایت سازان